Inovația științifică accesibilă publicului larg poate limita deciziile emoționale atunci când alegem mâncarea de la raft

Potrivit experților din domeniu, încrederea publicului larg cu privire la inovațiile din industria alimentară rămâne la un nivel scăzut. Autoritățile și comunitățile științifice trebuie să adopte o strategie care ar trebui să aibă în prim-plan modul în care inovația științifică este comunicată către publicul larg.

Această strategie de comunicare este mult mai importantă pentru domeniul agricol, unde inovația științifică este considerată singura soluție viabilă în tranziția către sisteme agricole mai durabile.

Totuși, rămân valabile provocări semnificative legate de modul în care știința este comunicată publicului larg atunci când vine vorba de inovațiile din industria alimentară. Pentru ca știința să devină credibilă și relevantă pentru un număr mare de oameni avem nevoie de instituții credibile atât la nivel național, cât și internațional, în care să aibă încredere o majoritate solidă a oamenilor.

Marta Hugas, om de știință la Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), a subliniat că, cheia comunicării științifice de succes este dezvoltarea unei înțelegeri a percepției publicului. Devine din ce în ce mai dificil pentru autoritățile de reglementare și legiuitori să stabilească o acceptare socială a ceea ce încearcă să realizeze în cadrul sistemului alimentar, iar tranziția necesară nu va funcționa niciodată dacă nu avem știința și datele potrivite în spatele acestui lucru și dacă nu le comunicăm clar publicului.

Populația tânără – public țintă

Populația mai tânără reprezintă publicul care necesită cea mai multă atenție. Este important ca oamenii să fie familiarizați cu problemele sistemelor alimentare de la o vârstă fragedă.

Trebuie să atragem atenția cu privire la rezultatele științifice și la inovațiile obținute atât de devreme în viață, astfel încât oamenii, pe măsură ce îmbătrânesc, pe măsură ce evoluează, să rămână interesați de știința din spatele sistemelor noastre alimentare. Dacă nu vom face acest lucru, informațiile emoționale, fără baze științifice, vor prima în fața științei.

În timpul unei situații de criză sanitară mondială, este mult mai ușor să atragi atenția oamenilor asupra științei din spatele unui vaccin, în timp ce, pentru ceva mai comun, așa cum este mâncarea este nevoie de o bază științifică solidă pentru a susține argumentele necesare luării unei decizii bazate pe dovezi și nu pe emoții.

Tineri sau bătrâni, de la țară sau de la oraș, cu toții trebuie să știm și să înțelegem de unde vine mâncarea noastră, cine o produce, cu ce costuri și cu ce efort astfel încât să putem face alegeri sănătoase, argumentate științific și nu emoțional.

Informațiile au fost preluate, adaptate și traduse de pe euractiv.com.

Contact

Carmen Botez

Director Executiv

carmen.botez@aiprom.ro


+40 21 231 95 64

Ai putea fi interesat si de

Cu sau fara pesticide

Mai multe detalii

Proiectele noastre

Mai multe detalii

Despre AIPROM


Asociația Industriei de Protecția Plantelor din România, AIPROM, a fost înființată în 2002 și reprezintă companiile care dezvoltă, formulează și reambalează produse pentru protecția plantelor. AIPROM reprezintă aproximativ 80% din piața de produse de protecția plantelor din România.

Mai multe detalii
Contact